cheekful تاریخ بهداشت بهداشتی موادغذایی

cheekful: تاریخ بهداشت بهداشتی موادغذایی مواد غذایی مواد غذایی معدوم سازی معدوم سازی موادغذایی فاسد

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

گت بلاگز وب‌گردی تعیین وظیفه 87 درصد از سپرده گذاران کاسپین

معاون نظارتی بانک مرکزی گفت: 87 درصد سپرده گذاران کاسپین زیر ده میلیون سپرده داشتند که تسویه شدند و با تسویه سپرده گذاران زیر 20 میلیون 90 درصد کار انجام شد

تعیین وظیفه 87 درصد از سپرده گذاران کاسپین

به گزارش گروه وبگردی گروه تحریریه سایت جوان، فرشاد حیدری در ابتدای صحبت خود در گفتگوی تیتر امشب به دو عنوان اوضاع مجوز ها جهت صرافی ها و موسسات مالی و اعتباری پرداخت و گفت: تا کنون 928 مجوز جهت صرافی ها ایجاد شده است است.

عبارات مهم : مرکزی

او گفت: 425 واحد صنفی صرافی که به کار غیر مجاز می پرداختند و در کار دیگری مشغول بودندو همزمان کار صرافی هم انجام می دادند غیر مجاز اعلام شدند.

در مورد شرکت های لیزینگ نیز 300 واحد ثبت شده است داریم که 50 واحد توانسته اند مجوز بانک مرکزی را بگیرند، 94 واحد غیر مجاز به نیروی انتظامی جهت پلمپ معرفی شده است اند که اگر مردم با این موسسات کار می کنند حتما مجوز را بخواند که غیر مجاز نباشند.

وی افزود: در سال 60 مجوز صندوق های قرض الحسنه را نیروی انتظامی صادر می کرد، سه هزار و پانصد و بیست و پنج صندوق قرض الحسنه در کشور شناسایی شده است است که از این تعداد 48 واحد مجوز بانک مرکزی گرفته اند.

حیدری در ادامه گفت: به موجب قانون از سال 86 بانک مرکزی موظف به ساماندهی آنها شده است هست؛ 915 صندوق تحت پوشش شرکت اقتصاد اسلامی هستند که از نظر بانک مرکزی مجاز هستند. 1028 صندوق هم غیر فعال هستند. وی گفت: صندوق های قرض الحسنه یا باید مجوز بانک مرکزی یا مجوز شرکت اقتصاد اسلامی را داشته باشند.

معاون نظارتی بانک مرکزی در ا دامه راجع به تعاونی ها نیز گفت: بر اساس قانون تعاون، تعاونی ها می توانند صنفی باشند که تعاونی های کارگری و کارمندی استاندارد آشنا شده است اند واعضای آن می توانند سپرده گذاری کنند و تسهیلات بگیرند.

وی افزود: از سال 80 به بعد تعاونی های موسوم به تعاونی آزاد راه اندازی شد و اینها از ادارات تعاون مجوز گرفتند و مردم سپرده گذاری کردند، آنها بدون اجازه شعب خود را گسترش دادند. بانک مرکزی از تعدادی از آنها شکایت و با تعاون مکاتباتی کرده هست. بر اساس قانون پولی کشور که بانک مرکزی مسئول نظارت بر بانکهاست، بانک مرکزی ناظر بر تعاونی ها نبود ولی بعدا بانک مرکزی موظف به ساماندهی تعاونی ها شد. بعضی ادغام شدند، 134 تعاونی اعتبار در سراسر کشور نیز شعبه داشتند، بسیاری از تعاونی ها در ساماندهی همکاری نکردند عده ای هم به خاطر براق سازی میل به به ساماندهی نداشتند.

فرشاد حیدری گفت: بر اساس احراض بعضی استانداردها شرکت های تعاونی می توانند تعاونی منحصر به خودشان را داشته باشند ولی بعضی با باز کردن شعبه تعاون اعتبار آزاد، گسترش یافته اند که هیچ مجوزی هم نداشته اند.

حیدری گفت: با پیگیری بانک مرکزی از سال 88 بانک مرکزی انحصارا موظف به ساماندهی تعاونی ها شد. او گفت: 134 تعاونی با شعبات آنها یا با بانک ها ادغام شدند و بعضی دیگر که با بانک مرکزی همکاری نکردند بدلیل مشخص نبودن اسناد مالی و تخلفات مکرر مالی منحل شدند.

معاون نظارتی بانک مرکزی گفت: 8 تعاونی ها از جمله کاسپین، فرشتگان و … هنگامی که درخواست کردند ساماندهی بشوند به آنها گفته شد ابتدا باید موسسه اعتباری تشکیل بدهید تا میزان دارایی شما مشخص شود و بررسی شود آیا می توانند بدهی های خود را پوشش بدهد یا خیر.

وی افزود: با هیئت مدیره کاسپین توافق شد تا به تعاونی های آن در یک مرجع قضایی در مشهد پرونده تعاونی کاسپین در حال پیگیری بود و سپرده 62 هزار نفر پیگیری شد.

او ادامه داد: تعاونی فرشتگان 500 هزار نفر سپرده گذار دارد و 50 هزار نفر هم حساب هایشان مسدود شده است بود و مجموع سپرده ها از ابتدای وقت افتتاح حساب تا اردیبهشت ماه 8 هزار و 600 میلیارد تومان است و در بررسی تخلفات سهام داران 2 مدیر آن از 28 آبان 95 در زندان به سر می برند.

فرشاد حیدری با اشاره به دارایی های کاسپین گفت: دارایی های آنها به صورت وجوه نقدی، اموال منقول و غیر منقول به دستگاه قضایی معرفی شده است است که حدود 1700 میلیارد تومان ارزش ساختمان های این موسسه ارزیابی شد و همچنین 30 فقره ملک شخصی، املاکی در پایتخت کشور عزیزمان ایران و خودروهای لوکس طی دو هفته گذشته شناسایی شده است است.

حیدری ادامه داد: دارایی های شناسایی شده است تا به امروز حدود 3 هزار و 100 میلیارد تومان است و اگر کسری در پرداخت ها به سپرده گزاران به وجود بیاید سهام داران باید پاسخگو باشند که در این شرایط قوه قضائیه با آنها برخورد خواهد کرد.

موسسه فرشتگان در تاریخ 1394/6/1 منحل شد و از آن به بعد جهت سپرده گزاران سود منظور شده است است که این کار موضوعیت ندارد و تخلف است و میزان این سودها 3 هزار میلیارد است که از مبلغ کل بدهی 8 هزار و 600 میلیارد کسر می گردد لیکن علاوه بر اینکه پرداخت سود بعد از انحلال موضوعیت ندارد، سودهای پرداختی نامتعارف بوده است.

او ادامه داد: این موسسه در سال های اخیر اسناد را به صورت دستی تنظیم نموده است که بررسی های آن کمی وقت بر است و باید سودهای نامتعارف سپرده گزاران فیلتر شود لیکن به یک سپرده گزار 20 درصد سود و به سپرده گزار با میزان دارای زیاد سود 38 درصد داده می شده است است که باید بر اساس قیمت سود متعارف آن سال ها به این سپرده گزاران سود پرداخت شود.

حیدری با اشاره به پیگیری به پرونده های سپرده گزاران کاسپین گفت: تصمیم بر این شد که عملیات تسویه را از سپرده گزاران خرد شروع کنیم و 90 درصد را به آنها بپردازیم و 10 درصد مابقی را به جهت اطمینان از پوشش دارایی های شناسایی شده است نگه داریم.

حیدری افزود: دارایی ها در حال انتقال به کاسپین است و سپرده گزاران از 28 اردیبهشت می توانند مراجعه کنند و در صورت میل به در این موسسه اقدام به افتتاح حساب کنند و از امروز هم عملیات تسویه مربوط به سپرده گزاران زیر 20 میلیون تومان را شروع کردیم که تعداد این سپرده گزاران حدود 400 هزار نفرند.

حیدری در ادامه گفت: از نیمه دوم سال 94 تعاونی ها جهت انحلال به بانک مرکزی مراجعه می کنند، در 94/12/27 مجوز انحلال از سوی بانک مرکزی شروع می شود که کار ساماندهی انجام شود.

وی افزود: جهت سریع انجام شدن کار ساماندهی بانک مرکزی اجازه شعبه نمی دهد، در سال 95مرجع قضایی در مشهد دستوری صادر می کند که کاسپین از مجموع این تعاونی ها ایجاد شده است است و خواسته شده است بود که سردر این تعاونی ها نام موسسه کاسپین ایجاد شود و باید دفترچه ها عوض شود. چون دفترچه ها عوض شد سپرده گذاران فکر کردند مسئولیت بر عهده موسسه کاسپین هست. این تعاونی بخصوص تعاونی اعتباری فرشتگان به دستور اول عمل می کند و تابلو را بدون اجازه بانک مرکزی راه اندازی می کند، بانک مرکزی اعلام کرد کاسپین بدون شعبه است ولی 28 اردیبهشت امسال ( سال 96) به کاسپین اجازه شعبه داده شد که 20 شعبه مجاز هستند و مابقی شعب باید پلمپ شوند ولی به 60 شعبه دیگر هم مجوز داده شد که در مجموع با 80 شعبه در کل کشور فعالیت داشته باشند. اگر در شعبه پروانه ای موجود نبود از نظر بانک مرکزی غیر مجاز هست. وی افزود: به موجب قانون مصوب، بانک مرکزی موظف به ساماندهی موسسات شده است هست. مجلس احکام بسیار خوبی از باب نظارت به بانک مرکزی داده هست. موسسات غیر مجاز پلمپ و پیگیری می شود.

حیدری گفت: سال 96 سال ساماندهی خواهد بود و می توان از ایجاد غیر مجازها با قاطعیت برخورد کرد. وی افزود: لایحه بانک داری اسلامی تهیه کرده ایم و لایحه ای مربوط به بانک مرکزی هم در دولت در حال پیگیری و بررسی هست. بانک داری اسلامی باید با سعه صدر طراحی شود. قانون پولی و بانکی مربوط به سال 51 است و باید پرسشها با دقت پیگیری شود. نمایندگان مجلس نیز طرح این لایحه را بررسی می کنند تا موجب اصلاح فضای کسب و کار شود.

حیدری در آخر گفت: تعاونی های زیر نظر کاسپین که منحل شده است اند، عبارتند از: فرشتگان، بدرطوس، پیوند، الزهرا، جلین، حسنات، کشاورزان مازندران، دامداران کرمانشاه

مرجع: پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: مرکزی | تیتر امشب | سپرده گذاران کاسپین | بانک مرکزی | موسسات مالی |

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب خارجی معروف
  • قیمت کیندل
  • فروشگاه کتاب خارجی
  • خرید کتاب الکترونیکی خارجی
  • خرید کتاب خارجی آنلاین
  • خرید کتاب زبان اصلی قانون
  • کتاب های اقتصاد اورجینال
  • کتب کتابخانه وAPI زبان اصلی
  • کتاب های بازیهای کامپیوتری اورجینال
  • دانلود منابع مرجع اخلاق کسب و کار
  • خرید کتاب های کامپایلرها از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی زبان مدلسازی
  • خرید کتاب زبان های برنامه نویسی زبان اصلی
  • خرید کتاب تکس لاتکس زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع نرم افزار آفیس
  • خرید کتاب نرم افزار های ادوبی زبان اصلی
  • منابع اورجینال نرم افزار ماکرومدیا
  • کتب نرم افزار CAD زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های محاسبات علمی
  • دانلود منابع مرجع شبکه